Your message has been sent, you will be contacted soon
Revista Armonii Culturale

Call Me Now!

Închide
Prima pagină » Exegeze » AC-INTERVIU: Corina Ungureanu-Kiss – “De la început am fost atrasă de labirintul muzicii”

AC-INTERVIU: Corina Ungureanu-Kiss – “De la început am fost atrasă de labirintul muzicii”

Dr. Corina Ungureanu Kiss este o cunoscută pianistă, dar este teoreticiană și muzicolog, de asemenea. A fost profesoară de pian la Liceul de Muzică Tudor Ciortea din Brașov, iar elevii ei au fost cu toții premiați atât la festivaluri naționale cât și internaționale. Ca pianistă a susținut numeroase concerte în Europa și SUA, a fost premiată la concursurile de pian Hariclea Darclée (Romania) și Reinhold Gliére (Germania). In calitate de compozitoare a fost recunoscută, primind premiul II, la concursul de compoziție din Siegburg, Germania. In prezent Corina Ungureanu-Kiss este profesoară în Düsseldorf.

Care sunt pasiunile dvs.?

Pasiunile mele au fost mereu: muzica, filozofia, moda (in 1991 am fost Miss Brasov), patinajul artistic și dansul.

De unde pasiunea pentru muzică? Ați moștenit-o de la cineva?

Pasiunea pentru muzică a venit de la tatăl meu care și el la rândul lui a fost muzician, clarinetist în Orchestra de la Ploiești. De la început am fost atrasă de labirintul muzicii care m-a dus cu timpul într-o lume “abstractă” dar foarte frumoasă, de care nu m-am mai despărțit niciodată.

Cine este compozitorul dvs. preferat? Dar piesa preferată?

Compozitorii mei preferați au devint cu timpul mai mulți. Am pornit la început de la Beethoven, Brahms și am ajuns să-l înteleg și să-i ascult muzica lui Anton Brukner, compozitor austriac. De acea am introdus piese de acești compozitori în noua mea partitură pentru pian. Însă, ca cel mai aproape de sufletul meu ramane romanticul german Johannes Brahms, el fiind continuatorul lui Beethoven, care a dezavoltat limbajul muzical. Iar pianul este pentru mine ca și pentru Brahms instrumentul “major nedespărțit al serilor nesfârșite de trudă (de studiu) din copilărie și adolescență”, un univers în care mă simt încontinuare eu însumi. Cele două Rapsodii pentru pian a lui Brahms vor fi mereu lucrările mele preferate în care mă voi putea exprima și regăsi.

Spuneți-ne câteva despre cartea sau cărțile dumneavoatră?

Am mai multe pentru muzică: Invățăm să cântăm la pian, Solfegiii-Solfegio-Solfége, iar ultima Piese pentru pian la patru mâini. Toate editate la Editura Muzicala din București.

Piese pentru pian la patru mâini, (2015) am dorit neapărat să o scriu, deoarece este cea mai modernă formă în care s-a scris în sec. al 19-lea, plus afinitatea mea pentru cea mai intimă formă a muzicii de cameră (DUO). Această partitură muzicală este extrem de interesantă nu numai pentru specialisti, dar și pentru melomanii pianului. Sunt lucrări inedite, sunt transpoziții din lucrări corale cum ar fi Missa de Bruckner, dar și piese clasice de compozitori mai cunoscuți Schubert, Brahms, Ceaikovschi (Fragment din baletul Lacul lebedelor). Nu sunt multe, dar sunt superbe și inedite!

Ce sfaturi aveți pentru tinerii care vor să se apuce de muzică?

E greu de dat un sfat adecvat lumii de astăzi, dar voi încerca prin cateva cuvinte: Orice tânăr să încerce să se apropie de muzică, deoarece numai așa va afla că spiritul uman se dezvoltă în această lume “abstractă” unde nu sunt cuvinte, dar sunt stări lăuntrice și imagini emoționale deosebite.

Interviul realizat de Diana Elena Neata (PR.GoodRead.ro): Lumea cartilor…