Muzica zilelor noastre
Mărțișoru` filarmonic de anul acesta
A-nceput cu IRIS. Acompaniat de simfonicu` local. La pult aflându-se nimerit plăcuta Simona Strungaru. Șefa big-bandului radio (re)așteptat de mult în urbea argeșeană. Am reaudiat piesele lor de rezistență, aducându-mi inevitabil aminte de junețe. Entuziasm în sală. A urmat Alexandra Ușurelu. Concert dirijat de Kinga Glowaka din Polonia. O aștept cu altceva pe aceasta din urmă…
Vineri, imediat, a venit rându` soților Mihaela Anica și Horia Maxim, din Capitală. Ea e flautistă, el cunoscut pianist. Piese camerale de Schumann și Fauré. Interesant. După, de Ziua Francofoniei, o franțuzoaică din Lyon, la pupitru. Nathalie Marine, pe nume. Cincantenară energică, pentru prima oară-n Pitești. A lucrat în triplet cu Roxana Corjos și Ștefan Doniga. Pianiști bucureșteni cu experiență. Cântând între altele concertu` pentru două piane, de Francis Poulenc. Lucrare experimentală, aș îndrăzni să-l cosider, da` bine rostuită. N-au lipsit, deși nu le văd rostu-n context, nici Beethoven și Schubert. Al doilea, cu „Neterminata” O bijuterie făr` de moarte, neîndoios…
Spre final, Maria Bazou. O tânără și promițătoare dirijoare ateniană, parcă. Care-a optat tot pentru piese concertante contemporane să zicem. „Zorba”, final apoteotic. Minunat balsam de suflet, ce ne-a ridicat pe toți în picioare, inevitabil. Luna s-a încheiat, potrivit, cu jazz. Trioul instituției loco i-a avut colegi pe Adrian Nour (vocalist) și Ciprian Pop (chitarist). Uniți la fix cu Barani (tobe), Iordache (bas)și achiziția nouă de anul acesta. Nimeni altu` decât experimentatu` Petrică Andrei, clăpar originar d-aci, din urbea piteșteană, ce are și ea un număr în creștere de fani ai genului ăsta sprințar. Ei cântând standarde nemuritoare-ale genului. Adrian dansând, dezinvolt, și step. Cam asta fu. April de față urmând cât de curând la bilanț. Că timpu` nu stă-n loc niciodată…
Adrian SIMEANU


