Suntem încântați să vă anunțăm că de curând – începând cu 08 februarie a.c. am dat startul înscrierilor pentru programul postuniversitar de educație permanentă de perfecționare intitulat „Inovare publică și strategii Smart City” (web: http://smartcitiesevents.eu/
Urmându-l, veți afla ce trebuie creat sau, după caz, dezvoltat, pentru o integrare eficientă a sistemelor fizice, digitale și umane în vederea construirii unui mediul necesar dezvoltării sustenabile, prospere și incluzive a viitorului orașelor. În cadrul cursului veți intra în contact cu inovatori și antreprenori, lideri ai domeniilor lor de expertiză, care ne vor oferi exemple concrete de proiecte Smart City implementate cu succes în țară și în străinătate – proiecte în care aceștia au avut rol activ în implementarea lor.
Împreună vom explora dimensiunile unui Smart City, rolul omului și a sistemelor tehnologice; vom dezvolta concepte precum open data și crowdsourcing și traseul optim necesar a fi parcurs pentru implementarea cu succes a conceptului studiat. Vom discuta despre concepte precum etică, securitate, dreptul la respectarea vieții private precum și cât de importante sunt aceste elemente pentru comunitățile viitorului. Împreună vom încerca să trasăm cadrul optim de realizare a unui proiect de tip Smart City.
Ce subiecte va acoperi cursul „Inovare publică și strategii Smart City”?
Activitatea didactică din cadrul cursului de „Inovare publică și strategii Smart City” se va desfășura de-a lungul a douăzeci de ore distribuite în cinci întâlniri consecutive.
Până la finalul cursului veți putea…
· înțelege în profunzime conceptele și dezbaterile actuale din jurul conceptului de smart city;
· identifica și recunoaște rolul și importanța IT&C în abordarea provocărilor urbane de astăzi și din viitor;
· realiza importanța unei guvernări smart în crearea orașelor inteligente și a rolului fiecărui actor participant pe scena dezvoltării urbane;
· explora abordări diferite folosite de cele mai vizibile exemple de orașe smart din lume;
· înțelege conexiunile dintre inovațiile din domeniul tehnicii și comunitățile urbane.
Cui îi este destinat acest curs?
Tuturor. Tuturor celor care se folosesc de tehnologie atât în scopuri personale cât și sociale. Și nu ne gândim doar la specialiști, deși ținuta cursului este una academică, ci la toți cei care privesc spre orizontul, prea larg poate, al simbiozei om-mașină / societate-sisteme informatice.
Pentru a-l ancora de cadrul legislativ național facem precizarea că acest curs vine în întâmpinarea prevederilor din cadrul Strategiei Naționale privind Agenda Digitală pentru România 2020, contribuind la dezvoltarea unui corp de profesioniști în domeniul E-Guvernării și al Orașelor Inteligente, prin punerea în aplicare a măsurile care vizează educarea și formarea în acestea. Menționăm în continuare câteva dintre liniile strategice de dezvoltare și de acțiune identificate de noi la nivelul strategiei amintite:
- (E1) Furnizarea de servicii publice îmbunătățite prin utilizarea eGuvernării 2.0.
- Definirea perimetrului informațional al serviciilor publice.
- Implementarea unei structuri instituționale menite să susțină implementarea proiectelor de tip eGuvernare.
- Identificarea registrelor naționale de date şi a proprietarilor acestora în vederea asigurării
interoperabilității. - e-Participare.
- (E2) Promovarea adoptării serviciilor de eGuvernare.
- Promovarea cooperării și colaborării cu publicul și mediul de afaceri.
- Implementarea mecanismului de feedback și evaluare.
- e-Identitate.
- Implementarea portalurilor web de tip One Stop Shop pentru evenimentele de viață și extinderea funcționalităților portalurilor existente.
- (E3) Optimizarea utilizării TIC în cadrul operațiunilor guvernamentale.
- Îmbunătățirea modului de implementare a serviciilor publice electronice.
- Promovarea inovației.
- (ED3) Utilizarea TIC (OER și Web 2.0) în cadrul procesului de învățare și în cadrul procesului de Învățare pe toată Durata vieții (Life-Long-Learning).
- Pregătirea permanentă a competențelor de specialitate TIC ale personalului administrației publice.
Finalitate
Celor douăzeci de ore menționate mai sus li se mai adaugă douăzeci de ore pentru studiu individual și elaborarea proiectului final sub îndrumarea lectorilor.
În urma examenului (care constă în prezentarea proiectului) veți primi certificat de absolvire eliberat de Ministerul Educației Naționale.
Cursul „Inovare publică și strategii Smart City” totalizează 4 (patru) credite transferabile distribuite astfel:
- două credite pentru activitatea didactică;
- două credite pentru elaborarea și susținerea lucrării finale.
Ocupații vizate (conform COR)
- Specialist în e-Guvernare;
Cursul oferă competențe și pentru următoarele ocupații:
- Administrator Public;
- Manager de inovare;
- Consilier instituții publice.
Costuri
Taxa de școlarizare pentru programul postuniversitar „Inovare publică și strategii Smart City” este de 500 lei (include taxa de înscriere, taxa de înmatriculare și taxa de examinare finală).
Taxa de școlarizare se achită integral odată cu înscrierea.
Înscriere
Perioada: 08 – 19 Februarie 2021.
Acte necesare înscrierii:
- fișa de înscriere (disponibilă aici);
- diploma de licență sau echivalentă în copie legalizată;
- certificatul de naștere (copie legalizată);
- certificatul de căsătorie, în cazul candidaților care, după căsătorie, şi-au schimbat numele (copie legalizată);
- copie a actului de identitate;
- adeverință medicală tip, eliberată de către cabinetul medical sau de medicul de familie, în care se menționează apt pentru profilul la care se candidează.
- chitanța care atestă plata taxei de școlarizare (500 lei).
Plata se face in contul SNSPA – Facultatea de Administrație Publică: RO 38 BRDE 445 SV 19964904450.
Program secretariat:
Luni-Joi: 9.00-17.00
Vineri: 9.00-14.00
Sala: 604
Recomandăm candidaților să se preînscrie pe email la adresa următoare: vrabie.catalin@
Admiterea la curs se face în baza dosarului.
Elementele din dosar trebuie scanate si trimise pe adresa ana.suciu@
Calendarul cursurilor
Săptămâna 22-26 Februarie 2021 astfel:
- Întâlnirea 1 (online – platforma Webex). Luni, 22 Februarie 2021, 17-21;
- Întâlnirea 2 (online – platforma Webex). Marti, 23 Februarie 2021, 17-21;
- Întâlnirea 3 (online – platforma Webex). Miercuri, 24 Februarie 2021, 17-21;
- Întâlnirea 4 (online – platforma Webex). Joi, 25 Februarie 2021, 17-21;
- Întâlnirea 5 (online – platforma Webex). Vineri, 26 Februarie 2021, 17-21;
- Întâlnirea 6 (online – platforma Webex). (tbc), 17-21. Martie 2021, prezentarea proiectului final.
În speranța că am reușit să vă captăm atenția vă dorim o primăvară minunată și vă așteptăm la cursuri.
Cu considerație,
În numele comitetului de organizare,
Lector univ. dr. Cătălin Vrabie
Catalin Vrabie, PhD
Tel: +40723.689.314