Your message has been sent, you will be contacted soon
Revista Armonii Culturale

Call Me Now!

Închide
Prima pagină » ANIVERSĂRI » Pentru Ei

Pentru Ei

Tot pentru copii și sufletul de copil!
–Cine a învățat sa mențină sufletul in suflul lui pur a învățat cea mai profunda lecție a vieții .
Câți nu spun cu nonșalanță ca ei fac educație, când ies deseori din simpla ei ecuație, aceia a – calității ?!
Sa predai din calitatea ta umană în primul rând înainte de materii „reci, contând tot de calitatea proprie sa le faci „calde, plăcute ușor de ingurgitat. Ar fi ușoară Arta de a Educa, dacă ești educat, de ai calități.. altfel
Oare poți sa predai ceva fără a practica, sau mai grav fără ca tu însuți/ați sa fi învățat???
Unii da, nu zic nu..hmm
O atitudine de autosuficienta, de atoatestiutor
„Toata viata noastră trebuie închinată acestui tel -obiectivitatea. Ori numai prin smerenie poți fi obiectiv.
Facultatea de a gândi obiectiv este rațiunea, atitudinea emoțională subiacenta este smerenia. Rațiunea o poți folosi numai de ai lăsat în urma visul copilăresc de atoatestiutor.
Smerenia și obiectivitatea sunt indivizibil, deopotrivă cu iubirea.Nu pot fi obiectiv în ce privește familia mea dacă nu pot fi obiectiv cu un străin sau viceversa” -E.Fromm , „Arta de a iubi”
Am umblat, am văzut, citit și chiar am vrut sa vad la frații noștri.. dezgust total .! inafară de câțiva care cu sfințenie, cu adevărat își fac treaba, în rest..închid și catedra întreagă cate vreo 2 ore ca să pape, apoi balonare ni se înfățișează și spun ca să conspectam noi și avem reza pe.. stand eu ca ala și 2 săptămâni degeaba și nu făceam vreun curs.. da, „dedicare de educație, care în final vroiau intenționat sa ma pice.. culmea tocmai cele „pregătite , dar numele pe diplome și unde nu ma aștept îl văd.
Rămâne numai dorul de Basarabia, doar poate de cea cum era , ori numai cu cei mai buni din ea, de acum sau altădată.
Educație ..
Nu e posibil fără ea, insa la noi scârțâie pe oricare „mal, cartier de centru, ori.. „academie.
Calitatea în primul rând, se îndeasă „materii fără noimă, cât mai grăbit, mai superficial, contând cantitatea ei și nu:
– calitatea , nu capacitatea interioara a educatorului, iubirea fata de copii ființe..calitatea informațiilor și nu cantitatea(cu atât mai puțin ca nu cine spune „conspectati)predarea prin ceva plăcut, a face materia plăcută și chiar iubită. Dar, dacă profu de multe ori nici el nu iubește ce predă ce sa mai.. El doar „își face treaba „..da, da… una ca de nu iubește copiii, nu umanitatea, nu materia ce predă e jalnic.. jelnicia și urâțenia o resimte insa continuă..
Educația în Japan de aceia e net superioara, au dat naștere la o civilizație cu tradiție deja. Deși, a „trebuit o bomba atomică ca să le liniștească monstrul intern, iată ca si-au învățat lecția, cred eu. Ei au predat întâi de ce (motivația)este buna disciplina, civilizația, ordinea. Nu precum alții care ajung sa se laude cu salubrizarea..hmm
Azi nu valoarea umană contează, capacitățile interne ale esucatorului, pentru că actualmente până și „valorile umane sunt determinate de cele economice”, ori cu cât e mai mare sărăcia..spirituală în primul rând.. (acolo eram „bine văzut atât timp cât dădeam..)
Deci, una e lipsa calității, dar graba e..distrugere! Când copilul , cu atât mai mult cel plăpând, are nevoie sa te apleci asupra-i, sa-l înțelegi ca să și ii ajuți plecând de la ce ai înțeles ca are el de la natura, de la tine ca părinte, ori
„Dacă alergi după rezultate rapide nu vei învăța niciodată o artă ” E.Fromm
Asa după cum dansul spune despre iubire, instrumentele de a o învață, de a deveni o capacitate, sunt: concentrarea, practica, programarea, răbdarea, ordinea, preocuparea de învățare, care niciuna nu rezista fără motivare
Calitatea în educație scârțâie și ca doar i se da ca el „sa facă conspecte, citiri, insa – nu experimentare.., una cu ajutor cel putin la început nu se oferă din experiența calitativa a profesorului..Dar, desigur că nici acesta nu o are de cele mai multe ori la noi.. dacă nu iubește ce predă va fi o varză cantitativa și prostatita doar..că ce simte el,” bureții de copii vor absorbi involuntar. Dacă unele ce se dau atât de..”calificate, nefiind nici din vechi regim , dar dacă te adresezi cu „bai prostule, cum am auzit și mi-a venit s-o fac p’aia.. dar, ce sens..lupta cu morile de vânt ..o prosteala continua ce nu se întrerupe
Iei copilului telefon . Sa scapi de el.. Sa ce? ca să îl îndobitocit pe viață ???
https://adevarul.ro/…/unde-duce-dependenta-de-telefon…
Dependenta e crâncenă și la adulți, dar sa vezi un copil ce nu mai face altceva dacă nu are telefon,sau ca are? Ca tremura, face tâmpenii ca „nu are..apoi ce mai învață, ce mai citește?? Cum noi abia așteptăm să bagam nasul în cartea dorita ca „să vedem ce se mai întâmplă „, dacă mergeam de inotam în troiene de zăpadă chiar de aveam picioare înghețate, stat cu prietenii, povești, ei astea încă le-am văzut în alte părți, nu la noi. În Germania cu placere încă părinții predau simțul civic, chiar de au de toate merg împreună parinti si copii, sa smulgă iarba de prin jur, chiar de stau in patru labe, sau chiar aiurea un loc ce le place și vor sa îl facă mai frumos, chiar dacă baga motocoasa pe cheltuiala proprie. Pe când noi suntem „bogați, ne ducem sa luam copiii cu limuzina sa se vadă ce „avem..telefoane scumpe din același motiv .. În Germania (ca tot mi-a plăcut mult sistemul) copiii merg pe jos, ori cu autocarul,oricât de mici(chiar am un video sa-l caut) sau în grupuri se retrag de la școală, sau mai continua sa bata mingea, ori merg sa viziteze ceva..acolo încă mai există copilărie, normalitate a ei…nu se vandalizeaza copilăria în primul rând de către părinți, apoi „profesori, apoi… groaznic
Pe când motivul educației nu există…
Motivul e baza!!
„Nu există vointi puternice fără motivații.!
Iar, motivații sunt cele de mai sus: dragostea in umanitate, de spirit, de calitate umană, de civic, de spirit de comuniune și colaborare, exact ce ar trebui acestei „educații, dar fără exemple?!
Exemple se dau numai ckiciurile la noi.. trist..când ii mai vezi și cum se laudă ca educa, ca ce „minuni fac..
Unii da, excepția de la regulă, dar cea din urmă se impune la cei mai mulți, devine regular la nivelul comun asa prin contaminează fără a mai fi undeva scrisă sau spusă..precum oile ce merg undeva numai că 2-3 o iau într-o direcție
Sau, ce ar veni în sprijinul educatiei
„Asistență socială la greu”,
vorba unui fost coleg de-al meu..
Ce el statea doar la birou
Si nu știa ce e mai rău..
Dar, maxima întrebare
Ca omul are vreo valoare,
Cum e să zici ” la greu”
Dacă nu ai experiență nici cât un cerbeu??

Uneori imi era doar precum o recreație

https://www.facebook.com/photo/?fbid=5855874131123056&set=a.234847516559107

Facebooktwitterby feather