La poarte sărutului
La poarta sărutului
e granița dintre urât și frumos
e cărarea pe care vameșii o calcă în fiecare
zi doar cu picioarele
traficanții nu au ce căuta
să-și vândă iluziile în altă parte
probabil poate o aripă de fluture colorată
precum clovnul circar
îți mai aduce aminte de brațele
în care te-a ținut mama
adn-ul corespunde în totalitate
dar poarta are un zăvor
nu uitați cu glasul tremurat te zidești
singur în lumea ta
peste timp mă zidesc și eu
căci fiecare suntem încredințați
că pustiul va dispărea
atunci când ne vor înghiți apele
carul mare nu se va îneca
și nici banca pe care am stat
în urmă cu ani și ani
și ne-am sărutat prima oară
era începutul și sfârșitul unei vieți
de-atunci la poarta sărutului nu pot rosti
niciun cuvânt
și toate astea din cauza sărutărilor.
Baia Mare, februarie, 2015
…………………………………….
Să nu credeți că istoria se scrie așa ușor
Să nu credeți că istoria se scrie
așa ușor dimpotrivă totul curge precum timpul
clipă cu clipă secundă după secundă
stând pe-o băncuță de vorbă
cu necunoscutul din mine
realizez că lacrima curge
singură fără a putea opri
curgerea ei
primul vals dansat împreună
a fost un răsfăț al dragostei
dar ținându-ne de mână
în ritm de vals
așteptam curgerea clipei și a istoriei
regele și-a alugat
regina de la bal supușii săi
din lacrimi au știut că trilul
păsării este salvarea până
la întâiul cântat al cocoșului
atunci am făcut cu mine o promisiune
că nu te voi alunga
precum a făcut regele ci te voi ține
de mână chiar dacă
nu vom mai dansa valsul vienez
privirea ta și lacrimile tale
m-au convins că atunci am scris
și noi istoria noastră
de-atunci am rămas pe vecie împreună.
Baia Mare, februarie, 2015
……………………………………….
Și trenul s-a oprit în halta goală
Și trenul s-a oprit în halta goală
ploaia și gheața au umplut chitara elevului
rămas pe treptele vagonului
greutatea clipei nici nu mai
contează ci numai chitara
și cuvintele ce curg din ea
cerșind tinerețe fără bătrânețe
îți dai seama cum îți cresc
copiii zâmbind
zăpada de atunci
s-a topit a adus ghiocei
iar chitara a îmbătrânit
câinele din gară ce-și mai aduce
aminte și el poate spune
,,ce frumos era odată …” și ce repede a trecut
totul cu fragilitate corzile au îmbătrânit
clădindu-se biserici de cuvinte
doar cuvântul încrucișat a uitat
să fie răstignit a scăpat
sub privirea unui psalm
n-a stat lumea în genunchi
doar acum fără trenuri și gări
fără cuvinte și chitară
elevul de-atunci a devenit
pământul pe care-l calci tu.
Baia Mare, februarie, 2015
…………………………………..
Albul întotdeauna mi-a dat curaj
Albul întotdeauna mi-a dat curaj
sufletul alb din tinerețe încet
s-a transformat în negrul iadului
căci am uitat să rostesc la ceas de taină
până și sfânta rugăciune
mâinile dibace au devenit
crengile unui copac ce nu mai înflorește
de foarte multă vreme
gura care nu înceta să rostească
la ceas de sinceritate decât
vorbe calde și sincere
acum a devenit mută
ochiul născut să fie albastru
e și el negru pătat doar
libertatea mi-a rămas am câștigat-o
gustând din aghiazmă
la poarta iadului se stă la rând
iar doamna cu coasa mereu
îmbrăcată în negru transpiră
din greu făcându-și meseria
nu peste multă vreme va sosi și rândul meu
căci nu voi rămâne pe-aici
decât preț de un secol
mă vor îmbrăca în alb și mă vor trimite
spre negrul pământului
din care am fost plămădit
atunci la Facere.
Baia Mare, februarie, 2015
………………………………….
M-ai strigat dar niciodată nu ți-am văzut fața
M-ai strigat dar niciodată nu ți-am văzut fața
parcă eram într-un joc
de-a baba oarba și viteazul din
povestea cu feți frumoși și zâne
ne jucam cu albul
ne jucam cu negrul
fără să ne dăm seama ca amândoi
suntem goi
iubirea și uitarea
visul și iertarea ne-au arătat
drumul pe care rătăceam în tăcere
din apa de mare s-a născut o umbră
apoi a început să ardă totul
și albul și negrul și apa
nu ne-am mai strigat multe veacuri
pentru că negrul mi-a furat limba
am rămas cu gheața din inimă
cu zăpada
din suflet dar degeaba acestea
sunt albe ca și iubirea ca și inima sinceră
ca și sufletul nepătat
mi s-a înnegrit doar ziua
în zborul spre mâine.
Baia Mare, februarie, 2015
…………………………..
La răscruce de drum întotdeauna stă iubirea
La răscruce de drum întotdeauna stă iubirea
mereu întrebându-se încotro să meargă
spre soare și lumină deja cărarea s-a astupat
de negură și spini
spre lună e mult negru și mereu întuneric
ce nu se lasă străpuns de ziuă
spre sinceritate strigă cineva
la piață se vinde la kilogram
dar e cam scumpă
pentru cel ce nu a luat salariul
rădăcinile se uscă fără
a da în rod
în foarte puține cazuri ajunge în floare
și-și împrăștie sămânța pe cărările
dorului toamna ce va să vină cât de curând
geme de greutatea poverii
târziu în noapte toamna rămasă singură
privește luna și stelele
rugând să ocrotească
floarea sincerității măcar în acest an
sămânța din floare să nu se mai piardă
poate o vor găsi doi tineri
ce stau la răscruce de drum în această clipă
jurându-și că vor fi
la fel de sinceri și peste trei secole.
Baia Mare, februarie, 2015
…………………………
Marmura strălucește sub clar de lună
Marmura strălucește sub clar de lună
iar garda se schimbă din patru în patru ore
semaforul își schimba regulat culorile
dar de fiecare dată sunt doar trei
roșul – ce te oprește
galbenul – care nu-ți permite
verdele ce-ți dă dreptul să treci spre lumină
spre ziua de mâine spre viață
spre lumea ce ți-o dorești
aștepți la semafor în speranța
că verdele va apărea cât de curând
dar întârzie mereu din cauză că
marmură strălucește sub clar de lună
nu pot să spun nimic pentru că a trecut
îmbrăcată în alb o blondă frumoasă
e prea tânără
să-mi leg viața de pasul ei
gându-mi stă și la culoarea verde
ce o aștept
mă uit în spate spre blonda care-și schimbă
înfățișarea din zece în zece metri
sub clar de luna
la a treia privire din frumoasă
a devenit urâtă din blondă a devenit roșcată
apoi bruneta care a uitat de ceva vreme să-și
pieptene părul
mă mai uit spre
marmura ce strălucește sub clar de lună
la garda ce se schimbă din patru în patru ore
așa-mi dau seama că verdele semaforului
se arată din ce în ce mai rar
întârzie din cauza marmurei ce strălucește
sub clar de lună.
Baia Mare, februarie, 2015
…………………………………
byReferinţă Bibliografică |